norska= japanska

alsénis om helikopter time:
ta den där förbannade helikoptern och flyg hem och hämta mig! .... härligt att läsa din blogg de gör dagen lite roligare och dagen går lite snabbare. kärlek från annapanna


Hoppas alla mina vänner läser min blogg så ni nu kan läsa detta; JAG (L) ER!!!!! annas kommentar fick mig att känna det extra mycket ikväll, tack anna, i totally miss you.. :/ <3 Och du, hade helikopter varit stor nog, hade vi åkt till ASIEN nu som du ville!! hade vart fett. Dansa lite thai-dans! shakeshake ;)


Hej resterande, det där var mest till anna + de andra vännerna. Hur har er dag varit? Min har varit, lång. Idag kände jag verkligen; fan vad jag inte belong with the norwegian-people.

Jag kom till jobbet. Chefen, nästan chefen o en annan random stod o skojjade som fan o skrattade o hade askul. Jag stod som ett fucking fån och tänkte för mig själv "vad fan säger ni egentligen? jag fattar inte ett skit. Säg inget till mig för jag kommer ändå inte kunna svara". Men självklart så sa en av dem något till mig då och jag ba "öh, jo det går fint". Tänkte att det var en mening som funkade. Då sa min kollega "jo det går fint, sofie är svensk så hon förstår ändå inte vad vi säger". HAHAHA fan vad dumförklarad jag blev, bara för att jag är svensk :D tyckte det var kul trots att jag kände mig som ett mobboffer. Jag bjöd på den satt säga ;D

Påväg hem med adam sen så berättade jag detta. Och la då upp detta; TÄNK om en norsk hade jobbat på ett svenskt glitter och jag hade skojat satan med en annan svensk. Då hade norsken också stått som ett fån. Eller om en norsk hade varit med på en svensk tjejmiddag, OMG vad den hade varit lost.
Igår när adam skämtade om att jag var rasist för att jag sa blatte till adam när vi skojbråkade, (för jag tycker det är kul..) och sen sa det till norsken här i kollektivet, så trodde han liksom på det. Jag bara NEJ HAN SKOJAR. Och han förstod inte vad "skoja" var. Så han sa "ja, bara du inte säger något rasistiskt till mig så".   -_- Herregud.. Jag är inte rasist!!! han SKOJADE.
(skojade= tulla på norska.)

Aja, bara man förstår detta nu att, det är svååååårt när det går för fort på norska. Då kan det lika gärna vara japanska alltså.

NU ska jag gå vidare till ett annat roligt rum här i kollektivet. Kanske.. doN ;) (toaletten) se lite vad som händer där.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Hanna

åh, är det inte svårt att jobba i en butik när alla snackar norska? :) hur gör du, pratar du svenska med dom eller pratar du engelska? :D

2012-01-10 @ 13:44:09
URL: http://pannishannis.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0