kopierade från en av mina omtyckta bloggar. Hon ska ha ett; Word.

Om du inte är nöjd med din kropp, din ork, styrka, uthållighet…GÖR NÅGOT ÅT DET!!!

Jag blir less på att folk bara jämrar sig!

 

Vanliga ursäkterna:

” jag har inte tid, jag är för otränad, jag ska bara gå ner 10 kg först innan jag börjar träna, jag vågar inte gå till gymet för alla är så vältränade, jag har inte råd, det är tråkigt, jag tränade förut men det hände inget så varför ska jag fotsätta” osv.

 

-Jag har inte tid.

Har du inte 15-30 min till övers? Då kanske du bör se över din livssituation! För om du inte ens har 15-30 min över var/varannan dag till dig själv kommer du inte orka NÅGOT.

 

 

-Jag är för otränad.

????WTF!!! Vaddå, så du menar att man alltså måste vara vältränad INNAN man börjar träna??? Jaha, va skönt så vältränad är något ”man bara blir” av sig själv? Inget man måste kämpa för. Gu va skönt då! Du tränar väl för att bli (eller bibehålla) stark, uthållig, forma kroppen eller vad nu dina mål må vara!?

 

 

-Jag ska bara gå ner 10 kg först innan jag börjar träna.

Jag kan förstå att det kan kännas tungt att gå till gymet när man har 10 kg eller mer i övervikt MEN det viktigaste är DU. Du gör det för dig själv. SKit i alla andra. Vilka är dom? Det är ju DU som är viktig nu, din kropp som du ska ta hand om och fokusera på. In med HÖG musik i lurarna och kör ditt race å skit fullständigt i vad andra tycker. Du är där, du tränar, du gnäller inte bara DU GÖR NÅGOT ÅT SAKEN och därför är du SÅ JÄVLA GRYM! Klappa dig själv på axeln istället, se dig i spegeln och säg HÖGT:

-JAG ÄR SÅ JÄLVA BRA!

Sen behöver du inte gå till gymet, du kan gå ut och gå, småjogga, träna hemma, träna ute. Det finns inget stopp på de oändliga möjligheter du har att ta hand om din fantastiska kropp!

 

 

-Jag vågar inte gå till gymet för alla är så vältränade.

SKIT I ANDRA! du är där för dig själv. Sen är det inte så att det kryllar utav smala supermodeller, kralliga bodybuilders eller fitnesstjejer på gymen. Majoriteten av befolkningen ser inte ut så. Men återigen, vem är du där för? Andra eller för din egen skull?

 

 

-Jag har inte råd.

Har du inte råd att göra armhävningar, situps, upphopp, knäböj hemma på ditt vardagsrumsgolv?

Har du interåd att gå ut och springa eller ta en promenad?

 

Det är tråkigt.

Är det kul att städa hemma? Är det kul att tvätta? Kul att betala räkningar? Kul att plocka upp hundskiten din hund lämnat efter sig?

NEJ, det är inte kul men du gör det ändå? Varför? För du måste annars får det konsekvenser.

Ett bra citat är ”De som tror att de har inte tid för motion kommer förr eller senare måste hitta tid för sjukdom.” ~ Edward Stanley

Så, om du vill fortsätta sitta inne med de resultaten du nu har, så kan du fortsätta med det du gör, eller rättare sagt det du inte gör. Vill du ha andra resutat måste du tänka om och göra något nytt!!!

Hitta en rolig träningsform! Finns ju hur mkt som helst att välja mellan. Vill du inte gå på gym? Nehe, börja spela fotboll då, gå å simma, ut å spring, kör spinning, gå på instruktörsledda pass, köp Personlig tränar timmar, hitta en träningskompis.

DET FINNS INGA URSÄKTER!

 

Jag tränade förut men det hände inget så varför ska jag fotsätta.

Det tar tid! Så enkelt är det bara. Finns inga genvägar.

Å alla jävla ”gå ner fem kilo på 1 vecka” SKIT I DOM! Det är bara bullshit!

För vad är det du går ner? Vätska, bla och så ryker lite muskler också eftersom du går på en svältdiet.

Å varför gå på en svältdiet när du kan hitta en ny livsstil istället där du kan äta ordentligt, inte vara hungrig och istället ha energi och orka till att faktiskt träna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0