ey, come back

jag är ju tillbaka hallloj! : )

Ska jag berätta lite om Nice-resan kanske? ja, jag gör de. Hoppas ni orkar läsa!!

Dagen D började med en morgonpromenad klockan 06.20 minns jag. Tåget gick sen mot göteborg 08.01. Vid 11.57 var vi framme och flyget gick 14.00. Vid 16.30 var vi framme i Nice.
Där stod Reda (adams farbror) och fotade oss när vi kom och vi såg sedan på fejjan att han skriver att "the stars have arrived" elller något dylikt, haha.
Vi åkte då och hälsade på hans familj och kollade in deras söta lägenhet : ) annorlunda från hur vi har det i sverige kan jag säga! Vi pussade två pussar på vardera kind när vi hälsade och man tog aldrig av sig skorna inomhus. Random :o men rätt soft ändå.. när man var lat efter stranden hehe. Dock kändes det typ aldrig som om man riktigt "var hemma" eller vad man ska säga, då man alltid hade skorna på sig som om man var på språng.

Dagen efter flyttade vi in till vår egna lägenhet där vi sedan bodde ensamma jag och adam. Riktigt mysigt litet place med kök, badrum, tv, stor skjutdörr med spegel på osv. Och drog sedan till stranden.
Vi fick förklarat för oss att det inte var så långt, HE HE men ca 45 min bilfärd senare var vi framme vid en strand.

Det är sjukt annorlunda i Nice angående hur det är uppbyggt eller så. Upp och nerförsbackar och kringelikrok vägar och smala som stryk var dem, vissa. Så alla gånger vi gick till stranden (den som blev den vi mest var på, då den låg närmast och var softast) fick vi ett jävla ben-pump!!

Resterande av tiden i Nice besökte vi Italien (bilfärd dit på ca 1 timme) och gick på en marknad. Stört lång var den, och stört varmt var det den dagen. Var helt snurrelisnurr i skallen. Så det var Halleluja (L) när vi satte oss på en strandrestaurang och åt maot.
Efter det la vi oss på stranden någon timme och badade o stekte o kollade in de coola ungdomarna i Italien som hoppade i vattnet o gjorde volter osv ;) ;;);) reeeeeal experience. Adam and I were so jealous att inte vi kunde hoppa som dem..

Vad gjorde vi mer da? jo just ja, vi drog till en gigantisk park som hette Parc Phoenix. Där såg jag min livs första svarta svan. Så stört RANDOM!! äcklig var den. Ville döda den typ. Men nä, tog foto bara. Vi kollade även in lite strutsar o ugglor o krokodilisar o spindlar, samt som vi gick in ett grymt stort växthus typ där olika delar var avspärrade med olika klimat typ... makes sence?
En avdelning var tex. klimatet i Arizona och ett klimat var som i Djungeln osv. Coolt.

En annan dag var vi och storhandlade på sveriges maxi x 100 typ. ASkul tyckte jag det var att välja o vraka mellan massa olika nya intressanta produkter o betala helt själv o känna mig supervuxen hehe.

Var sedan och shoppade i stan. Där bjöds det på stora shoppingcenter men jag hittade bara en tröja från Zara som jag slog te med, modet i frankrike är nämligen ingenting o hänga i granen..
Adam däremot köpte ryggsäck i converse o klocka o adidaströja o ah, han hittade massor han.
Jealousy.
Men jag hittade massa olika glassbarer och gick loss på de olika smakerna så, jag var rätt nöjd ändå.
Adam däremot slängde varenda glass o slush han köpte. Jäkla random kille som inte diggar glass!!
livets gåva liksom.

Vi har även joggat & gått morgonpromenader jag och adam. Jag var dock duktigare än honom då han blev avskräckt av uppförsbacken hem och valde att sova de flesta morgnarna ist.

Vi köpte nybakade baguetter väldigt ofta också! fransmännen är ju gaolna i deras långa snoppbaguetter alltså!
men jag förstår dem, gott vare. Och en speciall-feeling att gå omkring med två långa baguetter i den bruna lilla papperspåsen.

En dag åkte vi parachute också, grymt KUL!! ett must-to-do på allas listor! enligt moi. Kostade 700 för en dubbelsittning. Första gången när vi började sjunka med vår fallskärm och druttade i vattnet och drogs mot ytan o drack kallsupar, så trodde vi att det inte var meningen att det skulle ske, men; Det var det. Båtkillarna som körde hade säkert askul.

Shit vad ska jag skriva mer. Jag har så jävla mycket o berätta liksom! panic.
Ah nä jag avslutar med att vi var barnvakt till adams två småkusiner i 30 min och under dem 30 minutrarna så gick fanimej barnen loss alltså haha. Dem drog fram vattenpistolerna och började skjuta på mig o adam inomhus och skrek i en stor snäcka så det bara ekade och ah, Helt satans psyko var dem hahaha. Vilket moment.

Iallafalll, Nice bör alla uppleva!  : )))) fast det kanske är en något roligare resa för oss då adams släkt var där. Dem bidrog med så himla mycket oså liksom.

Hemfärden var dock mindre kul. Vi satt längst längst bak i planet precis vid propellerna och helvete vad det lät. Blev hörselskadad.

Bilder kommer :D:D:D:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0