svar

Elin :
Hej på daj du!
En "liten" fråga angående hår...
För några år sedan hade jag ganska tjockt hår (föör tjockt enligt mig). Helt plötsligt började jag tappa massa hår när jag duschat, borstade det osv. Inga stora bollar men om man drog handen genom håret så lossnade flera flera hårstrån liksom. Min frisör frågade om jag bantade eller åt dåligt, men det gjorde jag icke! Detta fortsatte i typ ett år och min frisör sa tillslut att jag var tvungen att göra något åt det. Åt "hårkontroll" vilket bara gjorde att håret växte. I typ rtt år har jag använt värmeskydd, schampoo och balsam från Loreal (absolute repair tror jag det hete? Vinrött..). Jag slutade tappa hår men mitt hår är extremt tunnt.. :(
MEN.. (nu till min fråga, finally)
Jag har börjat tappa hår igeeen. Vet du vad jag mer kan göra? Kan man få tillbaka sin vanliga tjocklek? Tips? Kan jättemycket träning leda till att man tappar hår?

Svar:
ajsingbajsing.. jag har tyvärr inget bra tips till det nej. Jag vet bara att man kan äta tabletter för håret, ha en bra kost och träna regelbundet och nyttigt liksom (jättemycket träning som du skrev, kanske inte är det bästa, jag vet faktiskt inte), för att allting i kroppen ska må bra. Inklusive håret. Och möjligtvis att inte tvätta det varje dag för det sliter ju det med, med hårets naturliga fetter osv. Men om du nu redan testat detta och det inte hjälper, är jag ledsen för din skull :/ jag har inget mer tips..




btw, detta hör inte till frågan men, jag ska testa på malkars västra nu en månad :D fan vad tagg!!!!!!!!

kolla även in min nya muskulösa arm & axel och mitt förvånadsvärt lustiga blåmärke som dykigt upp helt random? adam tänkte först om det var han som hållt i mig lite hårt men.. äe tror inte de va!
iaf, trodde aldrig jag skulle säga det men, muskler är roligare än spagetti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0