svar angående toning

Anonym om hemma :D:
hur länge håller en toning & kan man göra det på "råttfärgat" hår, hur blir resultatet då?

en toning hos frisören håller ett rätt bra tag med tanke på att man då sitter i värme och håret tar till sig toningen mycket mer, men finns inget exakt svar för hur länge det håller, för det är från hår till hår. Det tvättas iaf ur/blir dassigt och så kan man fylla på det igen.
Använder man däremot en toning efter att man duschat hemma i handdukstorkat hår så ändras hårets ton där med men det är inte ett lika "starkt" resultat eller vad man ska säga och det kan ta längre tid/fler gånger att uppnå det resultatet man vill ha. En förpackning räcker då till ca 5-6 tvättar, beroende på hur långt o tjockt hår du har.
Jag hade iaf rekommenderat toning hos frisören om man vill ha det mer långvarigt. Och en hemmatoning satt säga, när man vill ha ett snabbt resultat efter en tvätt bara. Den låter man sitta i mellan 5-15 min.

Du kan nästan göra det till vilken ton som helst, bara det är i ditt hårsljushetsläge, fråga din frisör bara så kan den hjälpa dig med rätt ton till dig!
finns nämligen miljoner olika hehe men du kan inte vara mörk, t.ex. en 6a, och vilja ändra din ton till ett ljusare resultat, t.ex. en 8a. Du kan bara vara t.ex. då en 6a och ändra din ton till en annan sorts 6a, om ni förstår.. åh svårt o förklara :D t.ex en 6 Brun till en 6 Rödbrun osv :)
hoppas ni förstod lite............


här en toning du kan använda hemma i handdukstorkat hår. Jag har en sånhär kan jag avslöjaaa och den är jättenbra!


jag ser iaf top model nu ikväll och äter maot, mysigt här i sängen hihi :)
ska sen dra till adam och natta mig där, fast först ska vi se en skräckissss wie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0