funderingar. utan bra slut

när jag bodde i lindsdal var jag totalt annorlunda.
umgicks mest med två damer och festade inte alls. utan vi höll oss inne om man säger men hade för jävla kul.
jzag var iaf rätt blyg.
iaf mot folk jag inte kände.
i skolan osv var det ju inga problem
men t.ex. när simons kompisar fanns i närheten, jag blev astyst
därför fick folk uppfattningen av att jag var otrevlig, bitchig och "förmer", liksom såg ner på folk och trodde jag var något.
vilket absolut inte var fallet, utan det var ju min osäkerhet som uppfattades fel.

sen flyttade vi från mitt kära säkra lindsdal in mot staden.
lindö närmare bestämt.
och ojoj, om allting förändrades.
jag började umgås med större kretsar, började dricka och festa, ändrade stil (tog bort min fjortisblondering) och blev mer öppen, social, skaffade min första pojkvän med.
allting blev roligare faktiskt.

men när man ser tillbaka på gamla foton, så inser man ju verkligen hur bra man hade det då också.
allt var mer bekymmerslöst, mindre drama, mina personliga problem var inte lika allvarliga och tunga och jag hade bättre kontakt med folk.
alltså bättre kontakt med mina riktiga äkta barndomsvänner som man alltid hade haft där.

vet inte alls vad jag vill få ut av detta inlägget egentligen, för känner inte att jag kan runda av det på något vis, då jag som sagt, inte vet vad jag vill få sagt..

antar bara att jag ibland kan sakna den gamla lindsdalstiden då allt var mindre bekymmersamt.
då jag var med mina två super tighta vänner, då mina problem då som sagt, inte var lika jäkla tunga mot axlarna.
men nu är lindsdal inte alls som det var när jag bodde där.
nu har det blivit som en enda stor tattarhåla med droger, mord, fester där polisen kommer och ah.
t.ex. banken lägger nu ner pga att inte tillräckligt mycket folk finns.
usch.. blir lite ledsen ju .
äe men nu får jag väl sluta upp med att leka "djup tänkare och deppis".
och gå och lägga mig ist.
puss då .


tillis sofie fanncy lindsdalsskolan DÅ

fanny och sofie, 9an

sofie fanny 8an

1an på gymnasiet

sofie o tillan 9an efter skoljoggen på 1 mil :)

9ans skolavslutning

påväg till simon israelsson på fest :) med goa lindsdalare


sofie NU. jahaooop..




Kommentarer
Postat av: Emilia

9b glömmer man aldrig. Och vår sjöängstid, sofie ;) haha! Folk såg inte skillnad på oss ju.

2010-02-18 @ 23:33:53
URL: http://emiliadenckert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0