självkänsla

1. Visa att ingen kan trampa på dig. - Mycket viktigt! Visa vem du är och vad du inte tillåter, vet någon att du inte säger ifrån kommer du bli både trampad på och sårad.

2. Säg till dig själv att du ser bra ut. jag brukar stå framför spegeln och säga till mig själv att jag är snygg.. näe okej inte riktigt. Men om du anser att du ser bra ut kommer det märkas och folk kommer se på dig annorlunda.

3. Var fräsch och klä dig fint. - Visst mår man bra när man fixat sin inför en fest t.ex och känner sig assnygg typ? Så enkelt är det, man mår bra när man känner sig fin. En person som känner sig fin och mår bra med sig själv kan lysa upp ett helt rum.

4. Förändra dig om du vill det. - Har själv varit i perioder då jag varit så trött på mig själv att jag knappt orkat ta mig upp på morgonen. Då har jag bara velat förändra mig själv. Alla har vi våra dagar då vi känner oss mindre snygga och mindre glada. Förändra det du vill förändra.

5. Tänk positivt. - Sitt inte med negativa tankar, ingen människa kommer långt på det! Hur svårt det än är, försök att intala dig själv att allt kommer att bli bra, att livet inte är så dumt ändå, och att du duger för den du är.

6. Ta inte åt dig. - En person med dålig självkänsla vill lätt trycka ner andra för att själv må bra. Därför ska du aldrig ta åt dig av vad folk säger. Skit i det helt enkelt. Se ut precis hur du vill. Om dom klagar på dig måste dom troligen ta tag i sig själv först eftersom det är där som felet sitter.

7. Inse. - Vi människor är fullt upptagna med att tänka på oss själva, hur vi själva ser ut. Det finns ingen som engagerar sig i hur dina skor ser ut, om dom är smutsiga eller renaste vita. Alla är vi upptagna med att tänka på att vi själva ska se bra ut. Lite egoistiska är vi helt enkelt, men det är nog en bra sak ändå.


sommarlov-09

Kommentarer
Postat av: M

måste bara påpeka att det där var jävligt bra skrivet!

2009-09-23 @ 17:21:27
URL: http://zigzags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0